M A D E W I T H L O V E B Y E X P E R I A G O

Pomysły na eleganckie prezenty dla klientów B2B

„Kup jakieś zestawy z alkoholem, słodyczami i innymi dodatkami” – tak zazwyczaj kończy się burza mózgów, podczas której powstają pomysły na prezenty dla klientów B2B lub kontrahentów. Czy to właściwy kierunek? Wybór odpowiednich upominków dla takiej grupy odbiorców to wyzwanie, z którym prędzej czy później zmierzą się pracownicy działu marketingu w korporacji i wielu przedsiębiorców z małych i średnich firm.

Zadanie nie należy do łatwych, bowiem zazwyczaj Klienci to osoby, które znamy bardzo słabo. Kolejnym problem jest to, że musimy wygenerować taki pomysł, który będzie pasował do różnych Klientów (hurtowy zakup identycznych zestawów jest mniej czasochłonny i bardziej opłacalny finansowo). Na co należy zwrócić uwagę, kiedy stajemy przed dylematem związanym z wyborem prezentów dla większej grupy Klientów B2B?

  • uniwersalność – musi pasować do wielu grup odbiorców (kobiety, mężczyźni, starsi, młodsi, o różnych preferencjach)
  • efekt – powinien nie tylko ucieszyć, ale i wyróżnić się na tle pozostałych np. elegancją, oryginalnością czy designem
  • budżet – często niewielki: od stu do kilkuset złotych. Ale nawet małe sumy można wykorzystać w sposób niebanalny i pomysłowy

Prezenty dla Klientów wykorzystujące powyższe kryteria zazwyczaj oscylują wokół szeroko pojętej gamy podarunków w formie koszy z delikatesami.  Dziś zastanowimy się, jaką rolę pełnią w biznesie zestawy prezentowe? O czym należy pamiętać, komponując zestaw prezentowy dla kontrahentów? A także, czy wręczając zestaw upominkowy klientowi, można go dodatkowo czymś zaskoczyć?

Pomysły na prezenty dla Klientów: tradycyjnie i kreatywnie

Powiedzmy sobie szczerze, wręczanie prezentów biznesowych rzadko kiedy jest zupełnie bezinteresowne. Zwykle wiąże się z nim jakiś cel, którym najczęściej jest budowanie relacji. Podarunek nie powinien jednak sugerować osobie obdarowanej wprost, że oczekuje od niej czegoś w zamian. Stąd na przykład prezenty dla kontrahentów zgodnie z biznesową etykietą wręcza się dopiero po finalizacji kontraktu, a nie w trakcie prowadzonych negocjacji. Szukamy więc oryginalnych pomysłów, które będą nienachalne i nie wprawią osoby obdarowanej w zakłopotanie.

Kolejnym wyzwaniem, przed jakim stajemy, szukając upominku biznesowego, jest dopasowanie prezentu do charakteru, zainteresowań i osobistych preferencji osoby obdarowanej. Jest to o tyle trudne zadanie, że najczęściej nie znamy aż tak dobrze naszych klientów B2B. Więcej na temat wyboru odpowiedniego podarunku, ze względu na różne okoliczności, przeczytasz w tym artykule.

Eleganckie prezenty dla klientów – klasyka zawsze w modzie

Zestawy prezentowe z alkoholem z kawą i słodkościami to to najpowszechniejsza forma podarunku biznesowego. Dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze są to uniwersalne pomysły na prezenty dla Klientów. Na początku artykułu wspominaliśmy, że jest to ważne kryterium – niezwykle praktyczne dla osób, które chcą obdarować większą ilość Klientów.

Po drugie taka forma prezentu jest niezobowiązująca, pełna wdzięku i klasy, zwłaszcza jeśli w zestawie pojawi się coś oryginalnego. Wykwintne smaki, ekskluzywne marki i piękne aromaty pozostawią po nas dobre wrażenie.

Taki upominek to także większe szanse, że trafimy w gust osoby obdarowanej. Zdecydowana większość ludzi lubi dobrą kawę czy alkohol. Nawet jeśli przypadkiem nie uda nam się trafić w gust Klienta i np. podarujemy wino półsłodkie kobiecie, która pija tylko wytrawne trunki albo sprezentujemy czekoladę diabetykowi, to alkohol czy artykuły delikatesowe nadal pozostaną dość praktycznym rozwiązaniem. Osoba obdarowana z pewnością nie będzie miała kłopotu z wykorzystaniem ich np. podczas spotkania z rodziną czy przyjaciółmi. Pięknie prezentujący się zestaw na pewno wzbudzi pozytywne uczucia.

Oryginalne pomysły na prezenty dla Klientów: liczy się wnętrze

Zestaw prezentowy z alkoholem lub kawą będzie odpowiednim upominkiem dla Klientów B2B na różne okazje biznesowe: udana transakcja, podziękowanie za długoletnią współpracę, podarunek z okazji świąt. Z pewnością sprawdzi się o wiele lepiej niż zakup osobistego prezentu, który zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Załóżmy, że zdecydujemy się na markowy długopis. Jeśli okaże się, że osoba pisze tylko i wyłącznie piórem, nasz prezent stanie się zupełnie niepotrzebny. A nawet jeśli nasz klient uwielbia prestiżowe długopisy, może okazać się, że ma ich już taką kolekcję, że następny trafi głęboko do szuflady.

Artykuły delikatesowe zawsze znajdą zastosowanie i rzadko zdarza się, żebyśmy mieli ich zbyt dużo. Warto jednak poświęcić nieco uwagi na dobór produktów do zestawu. Możemy stworzyć bardziej „charakterny” zestaw, wybierając słodycze z chili, designerski–z kubkiem lub zdecydować się na ekskluzywność, stawiając na prestiżowy alkohol. W przypadku zestawów gwiazdkowych fantastyczny nastrój tworzą aromatyczne dodatki nieodłącznie kojarzące się ze świąteczną atmosferą – pierniki, pomarańcze, cynamon, goździki. Wielkie wrażenie potrafią zrobić także drobne stylowe dodatki w postaci np. korkociągu czy piersiówki.

Zestaw prezentowy z kawą lub alkoholem można uznać za jeden z najbardziej neutralnych upominków biznesowych, nie oznacza to jednak, że powinien być on oczywisty i nudny. O wartości zestawu decyduje nie tylko jakość produktów, które zawiera, ale także pomysł i kompozycja. Lepiej zrezygnować z zasady „im więcej tym lepiej” i skupić się na dopasowaniu odpowiednich produktów względem siebie, wyszukaniu delikatesów, których nie ma na sklepowych półkach a tym samym stworzyć zestaw bardziej jakościowy i oryginalny.

Stylowe i gustowne, czyli wygląd ma znaczenie

Prezent to wizytówka firmy. Kropka. Możemy oferować najlepsze na rynku usługi, ale jeśli mamy chaotyczną stronę internetową, zaniedbane biuro oraz nieestetyczny katalog, to i tak nikt nie doceni naszej oferty. Podobnie w przypadku prezentów–złego pierwszego wrażenia nie zatrze nawet najwyższej jakości zawartość. Co więcej, dobre wrażenie może przynieść nam dodatkowe korzyści. Atrakcyjne opakowanie wzbudza pozytywne emocje, podsyca zainteresowanie prezentem, tworzy nastrój. Starannie przygotowane, eleganckie prezenty dla Klientów to dowód naszego zaangażowania i szacunek, jaki wyrażamy osobie, która go otrzyma. To także znak naszej klasy i dobrego gustu.

Pakując prezenty dla bliskich znajomych, można poszaleć – decydując się na wymyślne kokardy lub folie ozdobne. Jednak z elementami ozdobnymi łatwo przesadzić, przez co nasz prezent przestanie być efektowny, a zacznie być postrzegany jako upominek w złym guście. A tego chcemy za wszelką cenę uniknąć w sytuacjach biznesowych.

Zestawy prezentowe z kawą czy winem popularnie nazywane są koszami prezentowymi, ale niekoniecznie muszą być umieszczone w koszu. Pomysły na prezenty dla Klientów i ich opakowanie powinny charakteryzować się klasyczną elegancją. Dobrym rozwiązaniem może być na przykład szykowne pudełko prezentowe przewiązane kokardą. To minimalistyczne rozwiązanie, a zarazem świetny sposób, żeby opakować przedmioty o zróżnicowanych i nierzadko kłopotliwych kształtach. Zestaw prezentowy z alkoholem lub kawą opakowany w pudełko zyskuje także na ekskluzywności. Wyróżnia się bowiem na tle koszy, które widujemy na ekspozycjach w marketach spożywczych, sklepach z alkoholem czy herbaciarniach.

Kreatywność i ekstrawagancja – zaskakujący prezent dla kontrahenta, który sprawdzi się w każdej sytuacji

Zestawy ze smakołykami to nie jedyny pomysł, który sprawdzi się jako uniwersalny prezent w sytuacjach biznesowych. Szukając alternatywy dla tego typu upominków, stworzyliśmy Kolekcję Lifestyle. Spełnia ona wszystkie kryteria idealnego prezentu dla Klienta B2B, a przy okazji zapewnia jeszcze jeden dodatkowy efekt: zaskoczenie. Dzięki temu, że nie jest to jeszcze rozpowszechniona forma podarunku, z pewnością zostanie zapamiętana. Klient doceni nie Twoją pomysłowość i wyjście poza schemat. Interesy z takimi osobami to prawdziwa przyjemność.

Czym jest Kolekcja Lifestyle? To katalog prezentowy, który umożliwia osobie obdarowanej wybór jednego z kilkudziesięciu produktów z różnych kategorii. Są tam zarówno pomysłowe gadżety, praktyczne urządzenia, markowe alkohole, stylowe dodatki czy designerskie przedmioty, które cieszą oko. Katalog wraz z bonem, który uprawnia do zamówienia wybranego prezentu, zapakowany jest w eleganckie, niewielkie pudełko. Atrakcyjna zawartość i wolność wyboru – a to wszystko w niezwykle eleganckim wydaniu. Katalogi dostępne są w kilku wariantach cenowych, więc możesz je dopasować do mniejszych lub większych okazji.

Pomysły na prezenty dla Klientów mogą szybko się wyczerpać. Wybierając zestawy podarunkowe dla swoich klientów, możesz zdać się na własny gust lub skorzystać z doświadczenia ekspertów. Zapraszamy do świata prezentów biznesowych Experiago, w którym znajdziesz zestawy prezentowe z winem, zestawy prezentowe z whisky, zestawy świąteczne dla firm. Zajrzyj również na partnerską stronę Prezentokracja.pl, gdzie prezentujemy wyjątkowe zestawy prezentowe z przeżyciami.