M A D E W I T H L O V E B Y E X P E R I A G O

Eleganckie prezenty dla klientów a współpraca B2B

„Kup jakieś zestawy z alkoholem, słodyczami i innymi dodatkami” – tak zazwyczaj kończy się burza mózgów, podczas której zapada decyzja o konieczności zakupu upominków firmowych. Czy to właściwy kierunek? Eleganckie prezenty dla klientów wręczane są przy wielu różnych okazjach, stąd przed wyzwaniem związanym z ich wyborem prędzej czy później musi zmierzyć się większość pracowników działu marketingu w korporacji lub przedsiębiorców z małych i średnich firm. Dziś zastanowimy się, jaką rolę pełnią w biznesie zestawy prezentowe? A także, czy wręczając zestaw upominkowy klientowi, można niewielkim kosztem zyskać dodatkowe korzyści?

Prezenty dla klientów – dlaczego są takie ważne?

Szeroki wybór produktów i usług sprawia, że coraz trudniej utrzymać lojalność klientów. Stąd budowanie długoterminowej współpracy staje się sporym wyzwaniem. Wartościowy produkt czy najwyżej jakości obsługa mogą nie wystarczyć, aby zatrzymać klienta na dłużej. Chyba, że z firmą łączy go emocjonalna więź.

W tym kontekście warto spojrzeć na prezenty biznesowe, jak na jeden ze sposobów pozwalających na realizowanie założeń marketingu relacji. Obdarowywanie kontrahentów z jednej strony może wpływać na poprawę ich doświadczeń związanych z naszą firmą. Z drugiej, pomaga w kształtowaniu osobistej relacji, która z czasem może przekształcić się właśnie w lojalność. Stylowy i elegancki prezent dla klienta może przynieść korzyści przy różnych okazjach.

Prezenty dla klientów na święta

Wzajemne obdarowywanie się prezentami to nieodłączny element okresu świątecznego. Nie można zrezygnować z tego zwyczaju, ale warto znaleźć sposób, aby wyróżnić się na tle konkurencji, która z pewnością też podejmie swoje działania. Ciekawym pomysłem jest wysyłanie prezentu dla klienta do domu. W ten sposób z pewnością przykuje jego uwagę i nie utknie wśród innych podarunków przechowywanych w biurze.

Podziękowania dla klientów za współpracę

W okresie świątecznym klient otrzymuje podarunki od różnych partnerów biznesowych. Na tle wielu upominków znacznie trudniej zostać zapamiętanym. Co więcej, prezentu pojawiającego się w trakcie roku klient się nie spodziewa, w związku z czym ma on jeszcze większe szanse wywołać pozytywne emocje. Warto więc skorzystać z okazji i pomyśleć o przygotowaniu upominku dla klienta na przykład tuż po zakończonym wspólnie projekcie.

Drobny upominek firmowy – dla nowych klientów

Zastanawiając się, jak pozyskiwać klientów biznesowych, warto rozważyć wręczanie powitalnych upominków dla potencjalnych partnerów biznesowych. Znalezienie nowych klientów to często jeden z najtrudniejszych etapów procesu sprzedaży. W takiej formie podarunki mogą stać się sposobem na zwrócenie uwagi i inicjowanie kontaktów biznesowych. A w rezultacie wesprzeć funkcjonowanie działu sprzedaży.

Prezenty biznesowe – co kupić?

Na prezent dla kontrahentów zwykle szukamy zestawów, które będziemy mogli zakupić w większej ilości. Musimy więc opracować typ upominku, który będzie pasował do różnych klientów (hurtowy zakup identycznych zestawów jest mniej czasochłonny i bardziej opłacalny finansowo). Na co należy zwrócić uwagę, kiedy stajemy przed dylematem związanym z wyborem prezentów dla większej grupy klientów B2B?

  • uniwersalność – musi pasować do wielu grup odbiorców (kobiety, mężczyźni, starsi, młodsi, o różnych preferencjach)
  • efekt – powinien nie tylko ucieszyć, ale i wyróżnić się na tle pozostałych np. elegancją, oryginalnością czy designem
  • budżet – często niewielki: od stu do kilkuset złotych. Ale nawet małe sumy można wykorzystać w sposób niebanalny i pomysłowy

Prezenty dla klientów wykorzystujące powyższe kryteria zazwyczaj oscylują wokół szeroko pojętej gamy podarunków w formie koszy z delikatesami. O czym należy pamiętać, komponując zestaw prezentowy dla kontrahentów?

Eleganckie prezenty biznesowe – klasyka zawsze w modzie

Zestawy prezentowe z alkoholem z kawą i słodkościami to najpowszechniejsza forma podarunku biznesowego. Dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze są to uniwersalne prezenty firmowe, które sprawdzą się podczas dokonywania zakupu dla większej grupy nabywców produktów i usług. Po drugie, taka forma podarunku jest niezobowiązująca, pełna wdzięku i klasy. Wykwintne smaki, ekskluzywne marki i piękne aromaty pozostawią po nas dobre wrażenie.

Taki upominek to także większe szanse, że trafimy w gust osoby obdarowanej. Zdecydowana większość ludzi lubi dobrą kawę czy alkohol. Nawet jeśli przypadkiem nie uda nam się trafić w gust klienta i np. podarujemy wino półsłodkie kobiecie, która pija tylko wytrawne trunki albo sprezentujemy czekoladę diabetykowi, to alkohol czy artykuły delikatesowe nadal pozostaną dość praktycznym rozwiązaniem. Osoba obdarowana nie będzie miała kłopotu z wykorzystaniem ich np. podczas spotkania z rodziną czy przyjaciółmi. Pięknie prezentujący się zestaw na pewno wzbudzi pozytywne uczucia.

Oryginalne prezenty dla klientów: liczy się wnętrze

Zestaw prezentowy z alkoholem lub kawą będzie eleganckim upominkiem dla Klientów B2B na różne okazje biznesowe: udana transakcja, podziękowanie za długoletnią współpracę, podarunek z okazji świąt. Artykuły delikatesowe zawsze znajdą zastosowanie i rzadko zdarza się, żebyśmy mieli ich zbyt dużo. Warto jednak poświęcić nieco uwagi na dobór produktów do zestawu. Możemy stworzyć bardziej „charakterny” zestaw, wybierając słodycze z chili, designerski–z kubkiem lub zdecydować się na ekskluzywność, stawiając na prestiżowy alkohol. W przypadku zestawów gwiazdkowych fantastyczny nastrój tworzą aromatyczne dodatki nieodłącznie kojarzące się ze świąteczną atmosferą – pierniki, pomarańcze, cynamon, goździki. Wielkie wrażenie potrafią zrobić także drobne stylowe dodatki w postaci np. korkociągu czy piersiówki.

Zestaw prezentowy z kawą lub alkoholem można uznać za jeden z najbardziej neutralnych upominków biznesowych, nie oznacza to jednak, że powinien być on oczywisty i nudny. O wartości zestawu decyduje nie tylko jakość produktów, które zawiera, ale także pomysł i kompozycja. Lepiej zrezygnować z zasady „im więcej tym lepiej” i skupić się na dopasowaniu odpowiednich produktów względem siebie, wyszukaniu delikatesów, których nie ma na sklepowych półkach, a tym samym stworzyć zestaw bardziej jakościowy i nietypowy.

Upominki dla klientów – eleganckie, czyli jakie?

Wręczenie prezentu klientowi, to nic innego jak pewnego rodzaju prezentacja biznesowa. Możemy oferować najlepsze na rynku usługi, ale jeśli mamy chaotyczną stronę internetową, zaniedbane biuro oraz nieestetyczny katalog, to i tak nikt nie doceni naszej oferty. Podobnie w przypadku prezentów – złego pierwszego wrażenia nie zatrze nawet najwyższej jakości zawartość. Co więcej, dobre wrażenie może przynieść nam dodatkowe korzyści. Elegancja wcale nie musi wiązać się z ceną zestawu prezentowego. Wręcz przeciwnie, podarowanie na przykład zbyt drogiego alkoholu mogłoby być krępujące, a nawet zinterpretowane jako przejaw złych intencji. Elegancją można za to nazwać dbałość o szczegóły, która kosztuje znacznie mniej, a przy tym może przynieść mnóstwo korzyści.

Atrakcyjne opakowanie wzbudza pozytywne emocje, podsyca zainteresowanie prezentem, tworzy nastrój. Starannie przygotowane, eleganckie prezenty dla klientów to dowód naszego zaangażowania i szacunek, jaki wyrażamy osobie, która go otrzyma. To także znak naszej klasy i dobrego gustu.

Pakując prezenty dla bliskich znajomych, można poszaleć – decydując się na wymyślne kokardy lub folie ozdobne. Jednak z elementami ozdobnymi łatwo przesadzić, przez co nasz prezent przestanie być efektowny, a zacznie być postrzegany jako upominek w złym guście. A tego chcemy za wszelką cenę uniknąć w sytuacjach biznesowych.

Zestawy prezentowe z kawą czy winem popularnie nazywane są koszami prezentowymi, ale niekoniecznie muszą być umieszczone w koszu. Pomysły na prezenty dla klientów i ich opakowanie powinny charakteryzować się klasyczną elegancją. Dobrym rozwiązaniem może być na przykład szykowne pudełko prezentowe przewiązane kokardą. To minimalistyczne rozwiązanie, a zarazem świetny sposób, żeby opakować przedmioty o zróżnicowanych i nierzadko kłopotliwych kształtach. Zestaw prezentowy z alkoholem lub kawą opakowany w pudełko zyskuje także na ekskluzywności. Wyróżnia się bowiem na tle koszy, które widujemy na ekspozycjach w marketach spożywczych, sklepach z alkoholem czy herbaciarniach.

Prezenty dla kontrahentów, które ich zaskoczą. Czy uniwersalność może iść w parze z kreatywnością?

Zestawy ze smakołykami to nie jedyny pomysł, który sprawdzi się jako uniwersalny prezent w sytuacjach biznesowych. Na koniec postanowiliśmy posłużyć się przykładem, który zobrazuje jak z jednej koncepcji narodzić może się wiele pomysłów na prezent dla klienta.

Załóżmy, że nasz kontrahent lubi pijać kawę. Co możemy z tym faktem zrobić? O personalizacji prezentów warto pomyśleć nieco inaczej niż tylko jak o grawerze. To proces, który pozwala spośród wielu pomysłów na prezent biznesowy znaleźć ten, który dla klienta będzie naprawdę ważny.

Jaki będzie najlepszy prezent dla miłośnika kawy? Sprawdź na przykładzie

Klasycznym i pełnym elegancji upominkiem, który zadowoli miłośnika kawy będzie zestaw upominkowy, w którym oprócz opakowania dobrej jakości ziaren warto umieścić również kilka innych drobiazgów. Perfekcyjny duet z kawą stanowią łakocie takie jak bakalie, gorzka czekolada, kandyzowane owoce. Taką kompozycję można urozmaicić również stylowymi drobiazgami jak np. świeca zapachowa czy konfitura wykonana w oparciu o tradycyjną recepturę.

Pójdźmy jednak o krok dalej. Zamiast kawy takiemu klientowi można podarować również akcesoria do parzenia kawy. W zależności od posiadanego budżetu może być to praktyczna kawiarka, ale także stylowy zaparzacz czy w przypadku większego budżetu – ekspres do kawy. Tu jednak pojawia się problem, ponieważ często nie wiemy jaki design preferuje klient, co będzie pasować do wystroju jego kuchni, na jakich funkcjonalnościach mu zależy. Świetne wyjście z tej sytuacji stanowią nowoczesne rozwiązania umożliwiające odbiorcy samodzielny wybór upominku w oparciu o indywidualne preferencje. Tak działa np. Kolekcja Lifestyle. To katalog prezentowy, który umożliwia osobie obdarowanej wybór jednego z kilkudziesięciu produktów z różnych kategorii. Są tam zarówno pomysłowe gadżety, praktyczne urządzenia, markowe alkohole, stylowe dodatki czy designerskie przedmioty, które cieszą oko. Katalog wraz z bonem, który uprawnia do zamówienia wybranego prezentu, zapakowany jest w eleganckie, niewielkie pudełko. Atrakcyjna zawartość i wolność wyboru – a to wszystko przygotowane w niezwykle eleganckim wydaniu i w ramach ustalonego wcześniej budżetu.

Prezent z pomysłem – zaskocz klienta jeszcze bardziej

Jeśli zależy nam na tym, aby wykazać się oryginalnością możemy spróbować też zupełnie innego rozwiązania. Być może szereg urządzeń i akcesoriów związanych z kawą klient już ma albo nawet otrzymał wcześniej w prezencie. A gdyby tak podarować mu np. kurs baristyczny parzenia kawy lub warsztaty pozwalające poznać sztukę jej dekorowania – Latte Art? Taki upominek biznesowy może go zupełnie zaskoczyć, a naszej firmie pomoc w budowaniu wizerunku. Dzięki temu, że nie jest to jeszcze rozpowszechniona forma podarunku, z pewnością zostanie zapamiętana. Klient doceni nie tylko pomysłowość i wyjście poza schemat, ale być może stwierdzi nawet, że interesy z takimi osobami to prawdziwa przyjemność!

Eleganckie prezenty dla Klientów nie tak łatwo znaleźć w sieci. Wybierając zestawy podarunkowe dla swoich klientów, możesz zdać się na własny gust lub skorzystać z doświadczenia ekspertów. Zapraszamy do świata prezentów biznesowych Experiago, w którym znajdziesz zestawy prezentowe z winem, zestawy prezentowe z whisky, zestawy świąteczne dla firm. Zajrzyj również na partnerską stronę Prezentokracja.pl, gdzie prezentujemy wyjątkowe zestawy prezentowe z przeżyciami.

 

Podobne tematy: